Verpleegkundig redeneren, hoe leer je dat aan je student? (externe deelnemers)

👉 Bij een klik op 'Inschrijven' gaat de betalingsprocedure meteen van start. Klik op LEES MEER voor meer informatie.

Over de cursus
Verpleegkundig redeneren is essentieel in veel zorgberoepen. Je wil dit in de praktijk goed kunnen overbrengen op de studenten die je begeleidt. Deze workshop leert je verschillende methodes klinisch redeneren en de manier waarop jouw studenten van de HAN en het ROC dat aangeleerd krijgen.

Voor wie
De workshop is bedoeld voor werkbegeleiders die klinisch redeneren willen leren aan studenten verpleegkunde en andere paramedische beroepen.

Dit leer je
In deze cursus wordt het belang van verpleegkundig redeneren besproken in samenhang met de veranderingen in de toekomst en hoe je dat kunt inzetten in de (multidisciplinaire) samenwerking.
Daarnaast neemt de transfer naar studenten een grote plaats in. Op welke wijze leer jij je student om verpleegkundig redeneren een automatische gedachtegang te laten** zijn?. Hoe stel jij vragen aan studenten zodat zij verpleegkundig redeneren?
Er is volop gelegenheid om te oefenen aan de hand van casussen.
Na afloop van de cursus:

  • kun je benoemen wat verpleegkndig redeneren inhoud
  • kun je benoemen waarom verpleegkundig redeneren belangrijk is
  • ken je het stappenplan van verpleegkundig redeneren
  • kun je het stappenplan van verpleegkundig redeneren toepassen
  • kun je de student motiveren en stimuleren tot vepleegkundig redeneren

Ervaringen deelnemers voorjaar 2022

Fijne afwisseling van informatie, interactie, beeldmateriaal en goede voorbeelden om daarna in de praktijk toe te passen. Zoals bij het observeren van een foto, stukje bewustwording.
Leuke scholing. Laat je op een hele andere manier kijken naar een student. Zeer bruikbaar voor in de praktijk.
Enorm verfrissend en fijn zoveel praktijk ervaring te krijgen, maar ook theorie hoe het werkt met leerlingen (onzekerheid, bewust/bekwaam ed)
Fijn dat er ruimte is om met elkaar te sparren en gedachtes / praktijkervaringen te delen.

Voorwaarden
Let op: ben je medewerker van het Radboudumc, dan verloopt de betaling standaard via je aanstellingskostenplaats. Soms is dat niet de bedoeling. Klik dan eerst op ‘Inschrijven’, klik daarna hier en klik vervolgens op de cursus waarvoor je je zojuist hebt ingeschreven. Kies
-betaal per factuur (bij betaling door jezelf/een andere werkgever), of
-betaal met referentiecode (bij andere kostenplaats, project of voucher), vul de betreffende gegevens in en klik op bevestig.
Bij annulering tot uiterlijk 14 dagen van tevoren brengen we €35 administratiekosten in rekening. Bij annulering na deze termijn het volledige bedrag.
Op al ons aanbod zijn de Algemene Voorwaarden Online Leeromgeving van toepassing.

Meer weten?
Yvonne Savelkoul-Broekman | Radboudumc Health Academy

€175,00

Onderdelen

  1. event

    Verpleegkundig redeneren, hoe leer ik het mijn student?

    In de workshop wordt aandacht besteed aan de verschillende methodes van verpleegkundig redeneren en welke methodes worden aangeleerd aan studenten van de HAN en het ROC. Het belang van verpleegkundig redeneren wordt besproken in samenhang met de veranderingen in de toekomst en hoe je dat kunt inzetten in de (multidisciplinaire) samenwerking.Daarnaast neemt de transfer naar studenten een grote plaats in. Op welke wijze leer jij je student om verpleegkundig redeneren een automatische gedachtegang te laten zijn?. Hoe stel jij vragen aan studenten zodat zij verpleegkundig redeneren?Er is volop gelegenheid om te oefenen aan de hand van casussen.

  2. artikel

    Casus proactive nursing

  3. artikel

    Proactive nursing copie blz. 10 en 11

  4. artikel

    Proactive nursing blz. 12 en 13

  5. artikel

    Proactive nursing copie blz. 14 en 15

  6. artikel

    Proactive nursing copie blz. 16 en 17

  7. artikel

    Proactive nursing copie blz. 18 en 19

  8. artikel

    Proactive nursing copie blz. 20 en 21

  9. artikel

    Proactive nursing copie blz. 22 en 23

  10. artikel

    Proactive nursing copie blz. 24 en 25