A
Anoniem, 21 november 2025
Te veel gemaakt/nep, in de praktijk is het toch veel genuanceerder, vooral ook hoe je zelf bent als persoon en hoe je iets zeg, ook je non-verbale houding speelt mee. De voorbeelden zijn nogal theoretisch. En ik kan je vertellen dat dat overdreven begripvol doen ook averechts kan werken.
Verder word NERGENS iets behandeld over seksueel grensoverschrijdend gedrag. Wat is dat precies? Wat kan wel en wat kan niet? Is dat voor iedereen mogelijk anders, of zijn daar organisatie richtlijnen)? Hoe geef je dat aan? En misschien is er simpelweg een misverstand onderling? Zijn de intenties goed of niet? Denk aan tussen professor en medewerker, maar ook tussen medewerker en student. En deze kunnen beiden kanten op voorkomen (bijvoorbeeld van student richting medewerker en andersom). Maar ook tussen studenten kan je iets als medewerker constateren.
Besef je ook wat dit soort campagnes doen met mensen die dit hebben meegemaakt (recent of langer geleden). Die worden er nu weer aan herinnerd. Zeker als er straks posters en weet ik allemaal wat te zien is. Dat helpt niet echt bij het verwerken ervan.
A
Anoniem, 14 oktober 2025
grensoverschrijdend gedrag
fijne methode, prettig leren met casussen.
A
Anoniem, 14 oktober 2025
Soms wordt een antwoord als "verkeerd" afgegeven. Persoonlijk vind ik het heel verschillend of je iets als grens overschrijdend gedrag ervaart. Bijvoorbeeld: "Ik wil niet door jou verzorgd worden". Afhankelijk op de manier waarop het gezegd wordt, mag een patiënt natuurlijk wel zijn of haar voorkeur uitspreken. Ik vind dit niet persé direct grens overschrijdend.
PH
Paola Hartjes-Bruining, 7 oktober 2025
Het geeft me weer inzicht in mijn kennis hoe je met bepaalde grensoverschrijdende situaties goed om kunt gaan.
A
Anoniem, 25 september 2025
omgaan met grensoverschrijdend gedrag
duidelijk en voldoende informatie en voorbeelden